Den rigtige slags PR, det vil sige, den slags, der sætter dig ansvaret for pleje og fodring af en masse mennesker, der spiller en stor rolle i bare hvor stor succes en manager du er gonna være?
Som at manager hjælper det også hvis du accepterer det faktum, at du har brug for slags eksterne interessenter adfærdsændring, der hjælper dig med at nå din virksomhed, non-profit eller association mål.
Og det er også nyttigt, hvis du mener det er en god idé at prøve og overbevise dem vigtige uden for folk at din måde at tænke, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Givet alt dette, hvis det nu viser sig, at du behøver at gøre noget positivt om opførsel af dem uden for publikum, de fleste påvirker dine operationer, ja, du virkelig har brug for pr!
Jeg mener, se på slags resultater du kunne være at få: politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association samfund; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; medlemskab programmer på fremmarch; Gæsterne begynder at foretage gentagne køb; samfundsledere begynder at søge dig ud; Velkommen afvisninger i show room besøg; højere medarbejder opbevaring priser; og endda kapital givere eller angive kilder begynder at se din vej.
Så vi er enige om, at ja, du virkelig har brug for pr. Men her er hvad er nødt til at ske.
Fra get-go, forsikre dig selv, at pr-folk tilknyttet din afdeling, afdeling eller et datterselskab vide du er fast besluttet på at finde ud af hvad din vigtigste udenfor publikum faktisk mener om organisationen. Derfor er der target publikum opfattelser normalt føre til adfærd, der kan hjælpe eller hindre dig i at nå din operationelle mål.
PIN ned som publikum er virkelig nøglen til din succes og derefter opbygge og prioritere listen over vigtige uden for grupper af mennesker, hvis handlinger mest påvirker din enhed. Og begynde at arbejde på denne top eksterne målgruppe.
Din nye pr indsats vil afhænge af for sin succes på hvor effektivt du befinder dig i indsamling opfattelse af organisationen som din vigtigste målgrupper.
Sætte din pr hold du kan interagere med medlemmer af #1 uden publikum. Eller du kan trykke på en god størrelse budget, kan du bede en professionel undersøgelse firma til at gøre arbejdet for dig. Men fordi din PR folk er allerede i opfattelsen og opførsel forretning, mit valg ville være at bruge dem til denne opgave.
Enten måde, en person skal interagere med medlemmer af at prime publikum og stille spørgsmål som “hvad du kender vores drift? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter? Har du haft nogen forhandlinger med os? Hvis ja, var de tilfredsstillende?”
Holde nøje øje med svar. Mærke nogen undvigende eller tøvende kommentarer om organisationen? Være særligt opmærksom på misforståelser eller usandheder. Er der falske antagelser eller unøjagtigheder du skal afhjælpe på baggrund af erfaringer, der viser negative opfattelser uundgåeligt føre til negative adfærd – den slags, du skal rette til at beskytte din enhed operationer.
Alt dette arbejde forbereder dig til din pr mål. For eksempel, præcisere en sårende unøjagtighed, løse denne misforståelse eller tromle rygtet én gang for alle.
Som med næsten ethvert mål, du forfølger, nå du ikke det uden den rigtige strategi til at vise dig, hvordan man kommer derhen. Faktum er, at med spørgsmål om opfattelse og mening, har du tre strategiske valgmuligheder: ændre en fejlende udtalelse/perception, skaber det hvor der ikke er nogen, eller forstærke en eksisterende perception.
Her, måske stikker det hårdeste arbejde tilsluttet en pr program sit grimme hoved–forbereder det overbevisende budskab, du vil bruge til at bære din korrigerende fakta og tal til medlemmer af din vigtigste målgruppe.
Flere egenskaber kræves i sådan en besked. Det skal skrives tydeligt, hvorfor denne misforståelse, unøjagtighed eller falsk antagelse bør korrigeres eller præciseres. Støtte fakta skal være sandfærdige, således at de fører til en færdig besked, der er overbevisende, troværdig og overbevisende.
Hvordan ville du planlægger at flytte din besked til din målgruppe? Dette er de mindst komplekse trin i sekvensen, fordi der er så mange kommunikation taktik klar til at gøre besked levering job for dig. De spænder fra op-eds i lokale aviser, radio og TV interviews, taler, forbruger briefinger og brochurer til nyhedsbreve, særlige begivenheder, emails, personlige møder og mange, mange andre. Kun forsigtig: Sørg for de taktik, du tildeler til jobbet har en god post om at nå mennesker, ligesom medlemmerne af din målgruppe.
Kan vi pege på fremskridt? Eneste måde at vide med sikkerhed, hvis fornærme opfattelser er blevet ændret, er at interagere derude igen med disse publikum medlemmer stiller de samme spørgsmål som før. Men denne gang, du og din PR team vil være at se nøje for tegn på, at den generende perception virkelig korrigere i din retning.
Dette er hvor “public relations gummi opfylder vej,” er det ikke? Erhvervslivet, non-profit eller association ledere bruge mission-kritiske pr til at ændre en fejlende opfattelse fører direkte til den forudsigelige adfærd… som hjælper dem med at nå deres afdeling, afdeling eller subsidiær mål.
udgangen