Når som en virksomhed, non-profit eller association manager, er du stand til at overbevise dine vigtigste eksterne interessenter til din måde at tænke, og derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger, der fører til din afdeling, afdeling eller datterselskabets succes.
Og igen når uden for stakeholder adfærd levere resultater som flere mennesker vender tilbage for at købe igen, nye perspektiver snuse rundt, individuelle kapital gave niveauet stiger eller flere undersøgelser ankommer om strategiske alliancer og joint ventures.
Det betyder især noget når vægt på PR-team knyttes til din enhed forskydninger fra kommunikation taktik til en omfattende plan, der fører til din personlige succes som en enhed manager. Især da det kræver af jer en skarpere fokus på de grupper af uden for mennesker spille der en stor rolle bare hvordan vellykket en manager vil du være – din vigtigste eksterne målgrupper.
Men hvad der virkelig betyder mest om din pr er grundlaget hvorpå du bygger dit program. For eksempel, en sådant: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Hvordan du gennemføre sådan en grundlæggende forudsætning er den varige nøglen til succes. Diskutere det med din PR team, især betydningen af at lære, hvordan organisationen opfattes af target publikum medlemmer. Det burde være indlysende for alle berørte, at disse opfattelser næsten altid resultere i forudsigelige adfærd, der kan hjælpe eller hindre din operation.
Du har brug at interagere med medlemmer af den centrale målgruppe og stille en masse spørgsmål. “Kender du noget om os? Hvad synes du om vores tjenester, produkter eller folk, hvis noget? Har vi nogensinde arbejdet sammen om et projekt? Var det en positiv oplevelse? Har du nogen form for problemer med os?”
Hvis budgettet ikke er et problem, kan du leje en professionel undersøgelse firma til at indsamle disse data. Eller da din PR mennesker er allerede i opfattelsen og opførsel forretning, kan du sætte dem til at arbejde gør dette meget vigtige arbejde.
Hvem gør opfattelsen overvågning arbejde bør Vær på vagt for negativities, især holdninger og stemme niveauer. Watch omhyggeligt for usandheder, misforståelser, unøjagtigheder eller rygter.
Når indsamlet, vil disse data udgør grundlaget for din pr mål. Nogle gange, er målet yderst følsom og specifik. Andre gange kan det være så ligetil som “præcisere denne misforståelse, korrigere denne unøjagtighed eller kvæle rygtet.”
Siden et mål uden en strategi er ligesom en pizza uden en øl, kan du vælge mellem tre strategier normalt anvendes til en opfattelse eller udtalelse problem. Skabe opfattelse hvor der ikke er nogen, ændre eksisterende udtalelse, eller styrke den. Altid sørge for, at den strategi, du vælger er en indlysende og naturlig pasform med din nye pr mål.
Et brændende behov for at skrive evne overflader her, fordi du skal forberede en virkelig effektiv besked, hvis du vil ændre nogen negative opfattelser blandt medlemmer af din målgruppe. Din PR team skal kunne håndtere denne opgave netop nobel, navnlig behovet for overtalelsesevne og en overbevisende skrivestil. Det skal klart skrevet med fremragende faktuelle støtte, hvis din besked er at være troværdige og resulterer i ændrede opfattelsen du ønsker.
Meddelelseslevering, heldigvis er en enkel sag, som du vælger blandt den lange liste af communiucations taktik tilgængelige for dig. Du kan vælge Medieinterviews, taler eller gruppe briefinger, eller blandt nyhedsbreve, emails eller brochurer. Bare være visse taktik du vælge kan bevise de faktisk når folk som dem i din målgruppe.
Spørgsmålet om, hvorvidt der sker fremskridt vil overfladen ret hurtigt så forberede asap igen interagere med, og spørgsmål medlemmer af din målgruppe. Kun vil denne gang, du være opmærksom på tegn på at negativities er blevet behandlet og, target publikum opfattelse er på vej i din retning.
Bør du føler behov for at fremskynde spørgsmål, kan du altid tilføje et par nye kommunikation taktik, og øge deres frekvenser.
Det synes sikkert at sige lige her, hvad der betyder mest om pr er din overlevelse som en leder, der bruger PR til at nå sit mål. Der er netop hvorfor PR krav du en skarpere fokus på de grupper af mennesker, der spiller en stor rolle i bare hvordan vellykket en manager vil du være – din vigtigste eksterne målgrupper.
udgangen