Uanset om du er ved at formulere en screening politik for din menighed, eller allerede har et screeningsprogram på plads, er her nogle tips til at hjælpe dig med din indsats for at beskytte din kirke familie.

1. få dit hus i orden.

Beslutte hvem vil overvåge screeningsprocessen og holde styr på papirarbejdet. Denne person skal være godt respekteret i menigheden, have tillid til at håndtere fortrolige oplysninger, være velorganiseret og om muligt har menneskelige ressourcer og ledelseserfaring. Genkende dette ministerium i livet i menigheden. Placere en meddelelse i søndag bulletin og velsigne ministeriet senest søndag liturgi.

Konfigurere et arkiveringssystem. Alle screening dokumenter skal opbevares i et aflåst arkivskab (inden for menigheden eller offsite) på ubestemt tid. Filer bør aldrig være forladt ud i fri eller i en let tilgængelig placering.

2. vurdere risici og fastlægge screening krav for den pågældende position. Vurdering af magt, autoritet og kontrol af dem, som hr. minister, niveauet af sårbarhed af dem, der tjente til, og risikoen for, at skade kunne være begået af seksuel chikane, udnyttelse, overgreb, følelsesmæssige, verbale, fysisk, åndeligt eller økonomisk misbrug. Skærm korrekt til niveauet af risiko forbundet med positionen.

3. indhente oplysninger fra dem, skal screenes, herunder følgende:

Et godt udformet ansøgningsskemaet, der indeholder nøglen spørgsmål vedrørende tidligere episoder af upassende adfærd.

En referenceliste over alle kandidatens skoler, arbejdsgivere, menigheder og religiøse tilsynsmyndighederne i de sidste fem år. Et minimum af tre referencer bør kontrolleres.

En bred Release Form at tillade disse referencer til frit at videregive oplysninger om kandidaten, og tillade dig at udføre andre undersøgende undersøgelser.

4. check med kandidatens referencer – helst skriftligt. Bede dem om en række centrale spørgsmål til at afsløre alle tidligere historie af upassende adfærd. Godt formuleret undersøgelser vil afsløre den de fleste oplysninger om en kandidat.

5. kontrol relevante offentlige registre. Baseret på den kandidat bopælsadresse historie, udføre en kriminel historie poster check på statsligt niveau (næsten alle stater har et centralt lager tilgængelig), og niveauet county (alle er tilgængelige) gå tilbage fem til syv år. Ligeledes kontrollere med passende stat Sex Gerningsmand registre (de fleste staten nu har gratis on-line kontrol tilgængelige). Hvis kandidaten vil have adgang til kirkens finansielle aktiver, omfatte en kredit-bureauet check. Hvis kandidaten skal køre til kirke relaterede aktiviteter, omfatte en drivende post kontrol.

6. i overensstemmelse med den føderale Fair Credit Reporting Act (FCRA). Arbejdsgivere, der bruger uden for agenturer til at samle baggrundsoplysninger om deres kandidat skal overholde visse offentliggørelse og meddelelse krav. Konsultere din juridiske råd, eller link til for en oversigt over FCRA kravene og gratis prøver af oplysninger og meddelelser.